niedziela, 3 czerwca 2012

Dziewczyna Ameryki - książka

Tytuł: Dziewczyna Ameryki
Autor: Meg Cabot - Napisała i opublikowała niemal 40 książek.
Czas czytania:  4 dni
Ilość stron: 198
Recenzja: Uwielbiam Amerykę. Chciałabym tam w przyszłości mieszkać (lub w Anglii). Z tego powodu tytuł był dla mnie obiecujący.
             Książka opowiada o Samancie Madison, która po incydencie z powodu rysowania idoli na niemieckim (ma z niego niską ocenę) musi chodzić do pracowni artystycznej, mimo że nie ma ochoty.Poznaje tam Davida. Podobają mu się jej buty - glany. Pewnego razu Sam  ucieka z lekcji rysunków.Wracając ze sklepu muzycznego i  stojąc  przy przejściu dla pieszych zauważa prezydenta  (mieszka w  Waszyngtonie). Tuż obok  niej  pewien mężczyzna  wyciąga broń  i celuje  w prezydenta, lecz nasza główna bohaterka  wskakuje mu na plecy. Szczał  zamiast szczelić do przywódcy wolnego kraju pocisk leci w górę do nieba. Przez  ten czyn staje się    'Dziewczyną Ameryki". Jak bardzo zmieniło się jej życie po tym zdarzeniu? Co z Davidem, chłopakiem z lekcji u Susan Boone  i jak się okazuje to synem prezydenta? Czy będą razem, mimo że jest bezgranicznie zakochana w chłopaku swojej siostry (Lucy) - Jacku?
           Publikacja  ma strasznie dużo literówek, ale najgorsze są ciągłe ubolewania nad swoim losem Sam . Do dużego minusu należy również powtarzanie tych samych wyrazów  i tego co już przeżyła.
           Okładka po prostu nijaka.Małe literki.Narratorką jest Samantha.
           Spodziewałam się od tej powieści dużo więcej, ponieważ  podobno Meg Cobat to jedna z najlepszych pisarek dla młodzieży na świecie. Na tej książce się nie popisała - pierwszej jej autorstwa jaką przeczytałam. Mimo to przeczytam drugą część.
                         
                                                                   Ocena: 5/10

5 komentarzy:

  1. Czytałam tą książkę i powiem szczerze nie zachwyciła mnie. Po drugą część już nie zasięgłam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Raczej tej ksiazki nie przeczytam , ale mam ochote na inne dziela tej pisarki .
    Pozdrawiam i zapraszam :*
    ( dzisiaj nowa notka )
    Obserwujemy ? Ja juz to zrobilam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. nie czytałam, na razie mam już listę książek, które przeczytam pełną aż do wakacji !! ;D heh ;D

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam meg cabot i może przeczytam thx

    OdpowiedzUsuń