piątek, 24 sierpnia 2012

Naznaczona - książka

Tytuł: Naznaczona
Tytuł oryginalny: Marked
Autorzy: P.C. (Phyllis Christine) Cast, Kristin  Cast  to mataka i córka.
Ilość stron:  328
Czas czytania: Nieokreślony ;)
Wydawnictwo: Księżnica

Czytałam wiele pochlebnych recenzji dotyczących cyklu "Dom Nocy", lecz zdziwiła mnie ocena  na portalu www.lubimyczytac.pl . Jedni myślą tak, a inni na odwrót. Natomiast ja jaką mam opinię na temat pierwszej części tej serii? Będę miała ochotę przeczytać dalsze losy bohaterów? 

To tak: Zoey to normalna nastolatka chodząca do liceum. Ma najlepszą ciągle gadającą  przyjaciółkę Kaylę. Niestety w rodzinie może liczyć tylko na babcię., gdyż matka dawniej była pomocna córce, ale kiedy wyszła po raz drugi za mąż wszystko się zmieniło nie do poznania. Pewnego zwyczajnego dnia Tracker  przychodzi do jej szkoły by naznaczyć dziewczynę półksiężycem, ponieważ została  wybrana przez boginię Nyks, aby zostać wampirem. Gdy rodzice się  o tym dowiadują robią zebranie Ludzi Wiary.  Nastolatka jedzie do babci i... Co? Jak dziewczyna  zaklimatyzuje się w nowym miejscu?  Zaprzyjaźni się z kimś?  Spotka jakiegoś fajnego chłopaka?



Co w powieści mi się podobało? Hmm. Na korzyść zadziałało dla mnie inne przedstawienie wampirów np. tu one śpią w dzień, a w nocy żyją, bądź jedzą jak każdy normalny człowiek albo wszyscy ludzie wiedzą o istnieniu tych krwiopijczych istotach. Publikacja jest w sam raz nie za gruba i nie za krótka, przez co doskonale trzymało mi się je w  moich rękach. Fantastyczna, piękna okładka. Oczy i usta  są śliskie co mi się spodobało. Natomiast reszta matowa. Doskonała czcionka. Ciekawie wykreowane postacie.  Na nie korzyść według mnie zadziałało dość późne rozwinięcie akcji, lecz jak to się mówi "lepiej późno niż w cale".
Lekturę czytałam dość mozolnie, długo, ale to było spowodowane kolonią, na której przeczytałam tylko 2 z 29 rozdziałów  (w każdym jest coś ważnego).

„[...]ciemność nie zawsze oznacza zło, a światło nie zawsze niesie za sobą dobro.


„Zobaczyłam odbicie kogoś znajomego, a jednocześnie nieznajomego. To tak jak czasem zobaczy się w tłumie na ulicy kogoś, kogo na pewno się zna, można by przysiąc, że tak jest, ale nie sposób sobie przypomnieć, kto to jest. Teraz ja stałam się tym kimś - wyglądającą znajomo nieznajomą.”


Książkę czyta się lekko  i przyjemnie. Jest napisana prostym młodzieżowym językiem. Nie dziwię się, iż opowieść jest bestselerem. Zalecam, abyście przeczytali to czytadło podczas zbliżającego się już niestety  dużymi krokami  roku szkolnym,  gdyż znajdziemy w środku wiele opisów z lekcji, bądź internatu. Miejsce gdzie mieszkają uczniowie Domu Nocy.  Zapraszam  do przeczytania osoby ciekawe świata przedstawionego w publikacji. A ja na pewno sięgnę po dalsze tomy.Polecam!

Ocena: 8,5/10

                                                                                      


5 komentarzy:

  1. Czytałam całą serię, łącznie z tą książka i bardzo mi się podoba, szybko się ją czyta i jest wciągająca :)
    pozdrawiam :P

    http://land-without-cry.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy jest w tej książce także wątek o miłości?

    OdpowiedzUsuń
  3. pożyczyłam ostatnio od koleżanki naznaczona ale jeszcze jej ni czytałam ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak dla mnie masakra, nie zamierzam nigdy więcej wracać do tej serii :P

    OdpowiedzUsuń