środa, 1 sierpnia 2012

Dziś 13, jutro 30 - film




Tytuł: Dziś 13, jutro 30
Tytuł oryginalny: 13 Going On 30
Rok premiery: 2004
Czas trwania: 98 minut


Oglądałam coś na Polsacie i w czasie reklam  zauważyłam, że  tego dnia (19.07.12 ) o godzinie 20.05 będzie emitowany film  zatytułowany "Dziś 13, jutro 30". Słyszałam już coś o nim. Wiedziałam również, iż powstał na podstwie książki, której nie czytała, lecz czy nadrobię tą zaległość po obejrzeniu ekranizacji  z wielką ochotą?


Jest rok 1987 Jenna Rink obchodzi trzynaste urodziny. Zaprasza na nie najlepszego przyjaciela Matt'a oraz najbardziej popularnych uczniów swojej szkoły. Dziewczyny chcą zabawić się w siedem życzeń (nie jestem pewna czy tak to się nazywa), więc chowają nastolatkę  w komórce. Wcześniej kmpel daje jej prezent - domek własnej roboty, a w każdym z jego pokoji jest ona coś robiąca. Dodatkowo nastolatka dostaje magiczny pył. na wypowiedzenie jakiegoś życzenia. Ona chce mieć już 30 lat (!).  I tak schowana w  pomieszczeniu wypowiada tą prośbę. Gdy się budzi  znajduje się w obcym - swoim -  mieszkaniu, a obok niej jakiś mężczyzna.  Kobieta nie wie co się dzieje, ponieważ , nie wieżyła w tego typu magię,więc nie pamięta nic z zwich ostatnich siedemnastu lat życia. Co się  zdarzyło przez ten kawał czasu? Co z Mattem? Czy są parą?  Bardzo się zmieniła pod względem swojego charakteru? Czy powróci do swojego nastoletniego życia?


Plusy filmu to piosenki wszystkim dobrze znane np. Michael Jackson - "Thriller" . Na korzyść działają również aktorzy grających 30 latków, gdyż mają bardzo podobne rysy twarze w poruwnaniu z młodzieżom.


Jeżeli macie ochotę na komedię, jesteście zmęczeni dniem, macie wolny wieczór lub popłudnie, chcecie wiedzieć jak wyglądała Ameryka w 80 latach ubiegłego wieku czy początek  nowego - bieżącego - tysiąclecia, nudzi wam się albo poprostu nie wiecie co oglądnąć to proponuję wam " Dziś 13, jutro 30", a ja zabiorę się za książke;)  Polecam!






Ocena:8,5/10

1 komentarz: