sobota, 15 września 2012

Księżniczka i żebraczka - książka


Tytuł:  Księżniczka i żebraczka
Tytuł oryginalny: The Princess and the Pauper
Autorka: Kate Brian - amerykańska pisarka książek dla młodzieży.  Jest z New Jersey i mieszka tam nadal z mężem i synem.
Ilość stron:  216
Czas czytania: 3 dni
Wydawnictwo: Amber

Jak  przyjemnie mi pisać w końcu jakąś recenzję książki.   Ta powieść to już druga autorstwa Kate Brian jaką czytałam . Poprzednia to  "Szczęśliwy T-shirt" i bardzo mi się ona podobała. Czy ta też podbiła moje serce?

Publikacja opowiada o zupełnie dwóch odmiennych światach. W jednym  z nich dziewczyna   może mieć prawie wszystko  co sobie zażyczy. W drugim  natomiast nastolatka  musi chodzić do pracy by pomóc swojej mamie w utrzymaniu domu - zapłacić czynsz. Każda z nich  chce się choćby na jeden  dzień uwolnić od swoich obowiązków i  robić tylko i wyłącznie to na co mają ochotę.

Carina to księżniczka. Julia to tytułowa żebraczka. Całkiem inne mają życie, lecz są bardzo do siebie podobne z wyglądu, lecz nie tylko. Pewnego dnia, przyjechała   następczyni tronu Vinelandi  do szkoły gdzie  uczy się jej podobizna.  Główne bohaterki przez przypadek spotykają się  w łazience i wtedy przyjaciólka bogaczki zaproponowała, aby się zamieniły na jedną noc, ponieważ  Carina  miała się spotkać  Rechotem - chłopakiem  poznanym przez internet, ale przez jej  korzenie nie może nigdzie iść bez straży. Julia zgodziła się, bo miała za to  dostać 5000$. Co z  tego wyniknie? Czy król i królowa, którzy zostali w Vinelandi dowiedzą się o tym? Jeżeli tak to co się stanie? Czy dziewczyny się zaprzyjaźnią? Jak będzie wyglądał wymarzony koncert i Rechot? Co spotka Julię na królewskim przyjęciu, na które mus iść zamiast prawdziwej księżniczki?

Publikacja jest wspaniała. Śmiałam się czasami, a innym razem martwiłam  co będzie dalej. Czyta się wszystko przyjemnie i ciekawie.

Plusami według mnie  są postacie. Barwne, ale nie sztuczne. Wartka akcja, która pod koniec gna w zastraszającym tempie. Pomysł  na książkę, niby banalny i oklepany, ale jednak inny.Narracja pierwszoosobowa. Wciągająca opowieść.  Tym razem mogę pogratulować  wydawnictwu Amber, bo  nie wyłapałam zbyt wielu  literówek :).  Do minusów należy  nijaka okładka (ta   u góry jest lepsza, ale ja czytałam tą  drugą) i  zbyt zwyczajny tytuł, ale przecież liczy się wnętrze, więc nic za to nie odejmuję.

„- A co, jak będziemy mieli wypadek? - Gadasz bez sensu. Nie miałam żadnego wypadku przynajmniej od trzech tygodni.”

Mimo że to dopiero druga moja  książka Kate Brian to i tak staje się ona moją jedną z niewielu najbardziej przeze mnie lubianych pisarzy. Jej lekkie pióro uwielbiam. Następna książka jej autorstwa już czeka na półce na  swoją kolej.

Jeżeli nie macie co robić  w czasie jesiennych wieczorów lub nie czytaliście jeszcze żadnej  powieści Kate Brian to  zabierzcie się za  "Księżniczkę i żebraczkę"  Polecam!!

Ocena: 9/10

3 komentarze:

  1. Chyba się skuszę na tę książkę, bardzo dobra ocena. Chociaż mi się większość książek podoba.
    Obserwuje i zapraszam do tego u mnie http://kimikano.blogspot.com/ :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawa recenzja. Również obserwuję.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zawsze chciałam przeczytać, ale jak dotąd jeszcze mi się to nie udało :)
    Bardzo ciekawy blog :))

    OdpowiedzUsuń